سفارش تبلیغ
صبا ویژن

تفاوت ترنس با همجنسگرایی چیست ؟

 

ترنس به صورت معنا و مفهوم کلی با همجنسگرا تفاوت دارد ، ابتدا یک تعریف اولیه از هر دو مورد ارائه می دهیم .

ترنس به صورت معنا و مفهوم کلی با همجنسگرا تفاوت دارد ، ابتدا یک تعریف اولیه از هر دو مورد ارائه می دهیم .

ترنس به چه کسی اطلاق می شود ؟

ترنس یا فراجنسی به افرادی اطلاق می شود که جسم و روح آنها با جنسیت شان در تضاد است . این افراد از زمان تولد احساساتی متضاد با جنسیت خود را تجربه می کنند . دکتر متخصص روانشناسی عالی ترنس ها یا افرادی که دچار اختلال هویت هستند را معمولا با تمایلات شدید به رفتار و عملکردی که متناسب با جسم خودشان نیست می دانند .  این افراد  معمولا بر خلاف جنسیت خود عمل کرده و در اجتماع حاضر می شوند . مثلا زنی که ترنس زن است ، با وجود آن که بدنی زنانه دارد اما در اجتماع همچون مردان لباس پوشیده و رفتار می کنند . در مقابل فردی که ترنس مرد می باشد ، به پوشیدن لباس های زنانه و انجام رفتار های زنانه تمایل دارد . ترنس ها یا تراجنسی ها به دو بخش تقسیم می شود :

1-     ترنس های بدون عمل جراحی و درجه متوسط : این دسته از افراد تراجنسی با وجود آن که نیاز به عمل تغییر جنسیت دارند اما گاهی پیش از آن که متوجه این اختلال هویتی در خود شوند حتی ازدواج کرده و بچه دار می شوند و دیگر جراحی نمی کنند .

2-     ترنس های شدت بالا : این افراد تمایل شدیدی به جنس مخالف دارند و تمام تلاش خود را می کنند که بتوانند عمل جراحی را انجام داده و جسمی مطابق روان خود داشته باشند .

نشانه های ترنس بودن از کودکی

-          به اسباب بازی های جنس مخالف بیشتر توجه نشان می دهند

-         در مدرسه با هم کلاسی های خود نمی توانند ارتباط بر قرار کنند و با کسی صمیمی نیستند .

-         تمایل به بر قراری ارتباط و بازی با همجنسان خود ندارند .

-         در دوران بلوغ این افراد فشار زیادی را متحمل می شوند و با تغییرات جسمی خود سازگاری ندارند و با آن کنار نمی آیند .

همجنسگرا به چه کسی اطلاق می شود ؟

وقتی افراد به هم جنسان  خود گرایش جنسی داشته باشند و تمایل به بر قراری رابطه جنسی با هم جنس خود بیش از جنس مخالف باشد به فرد همجنس گرا گفته می شود . همجنسگ رایی دلایل مختلفی دارد ، استفاده از شماره روانشناس خوب برای افراد همجنسگرا می تواند انتخاب خوبی باشد . همجنس گرایی با دو جنس گرایی تفاوت دارد . افراد همجنسگرا تنها به افرادی که هم جنس خودشان هستند تمایل دارند ، اما افراد دو جنس گرا ، هم به هم جنس خود و هم جنس مخالف گرایش دارند . همجنس گرایی  پیامد هایی روانی زیادی با خود به همراه دارد ، از جمله بیماری های جسمانی ، افسردگی و بیماریهای روانی . افراد همجنس گرا خود را در جامعه تنها احساس می کنند و در هر روز نسبت به قبل احساس افسردگی بیشتری را تجربه می نمایند . همانگونه که گفتیم همجنس گرایی دلایل مختلفی دارد که برخی از آنها در این مطلب اشاره می کنیم :

1-    عوامل زیستی : گاهی افراد هم جنسگرایی که برای درمان مشکل جنسی مراجعه می کنند متوجه می شوند به دلایل ژنتیکی و هورمونی دچار این مسئله شده اند ، هر چند هورمون ها نقشی تعیین کننده دارند اما در تحقیقات جدید هنوز هیچ هورمون مشخصی که ایجاد کننده هم جنسگرایی به صورت مشخص باشد ، شناسایی نشده .

2-    عوامل محیطی : محیط خانوادگی نامناسب ، تربیت نادرست ، تجربیات و ضربه‌ های روحی ، یا سو استفاده‌ جنسی در زمان کودکی از عوامل محیطی می باشند که ممکن است عامل همجنسگرایی در فرد باشد . لذت بردن از فعالیت ‌های مربوط به جنس مخالف در دوران کودکی بهترین پیش بینی کننده همجنس گرایی در بزرگسالی می باشد . در واقع مردان همجنس گرا ، پسرانی دختر صفت و زنان همجنس گرا دخترانی پسر صفت در کودکی بوده‌ اند که از فعالیت های جنس مخالف لذت می بردند .

3-    یادگیری و عادت : امکان بروز هم جنسگرایی در این حالت بسیار زیاد نیست اما برخی افرادی که به این عمل دست می زنند ، به دلیل تغییر عادت جنسی که در آنها پدیدار می شود نسبت به آن همچون مواد مخدر اعتیاد پیدا می کنند .

تفاوت ترنس با همجنسگرایی

افراد همجنس گرا معمولا سعی در مخفی کردن خود دارند و عمل خود را در جامعه ناپسند ارزیابی می کنند در حالی که افراد ترنس کاملا خود را متعلق به جنس مخالف می دانند و به راحتی این مسئله را بازگو کرده و از اطرافیان توقع درک دارند . این افراد در مراجعه به مراکز مشاوره در شمال تهران ابراز می کنند که از این که آنها را با جسم ظاهریشان قضاوت می کنند بسیار رنج می برند . مردانی که ترنس هستند ، به دلیل آن که به صورت ذاتی خود را یک زن می دانند در حالی که جسم و آلت تناسلی مردانه دارند ، در رابطه با مردان دیگر احساسات همجنس گرایانه ندارند بلکه تمایل آنها به شکل تمایل به جنس مخالف خود می باشد . افراد همجنسگرا تمایلی به تغییر جنسیت خود ندارند در حالی که افراد ترنس به شدت در پی عمل جراحی و تغییر هویت خود به جنس مخالف هستند .

افراد ترنس به دلیل برخی از اختلالات هویتی دچار این حالت می باشند بنا بر این نباید مورد تمسخر قرار گیرند . این افراد و خانواده آنها می توانند با مراجعه به کلینیک های روانشناسی درک بهتری نسبت عملکر و افکار خود یافته و نحوه بر قراری با افراد دیگر را آموزش ببینند .

نویسنده : غزاله البهشتی

 

 

تلفن : 22593216 – 22795735

 

آدرس : قیطریه – بلوار کاوه جنوب – نرسیده به خیابان دولت – نبش کوچه اخلاقی غربی – پلاک 29 – طبقه